مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 05:302021-06-23اقتصادي

اجرای طرح نوبت بندی آب کشاورزی در گیلان ضروری است


مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و آورد سد سفیدرود، گفت: اجرای طرح نوبت بندی آب کشاورزی در گیلان در راستای سازگاری با کم آبی ضروری است.

- ایسنا/گیلان مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و آورد سد سفیدرود، گفت: اجرای طرح نوبت بندی آب کشاورزی در گیلان در راستای سازگاری با کم آبی ضروری است.

وحید خرمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه وضعیت بارش ها در کشور کاهش چشمگیری را نشان می دهد، اظهار کرد: براساس گزارش هواشناسی، شاهد کاهش بارش 53 درصدی نسبت به سال گذشته و 42 درصدی نسبت به بلندمدت در سطح کشور هستیم.

وی در ادامه به وضعیت استان گیلان در این زمینه اشاره کرد و افزود: بارش ها در استان گیلان نسبت به سال گذشته 33 درصد و نسبت به بلندمدت 25 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به کاهش آورد سد سفیدرود نسبت به سنوات گذشته عنوان کرد: آورد سد سفیدرود نسبت به دو سال گذشته و بلندمدت به ترتیب 60 و 70 درصد کاهش را نشان می دهد که این موضوع ناشی از کاهش نزولات جوی و همچنین وزش بادهای گرم در زمستان و تبخیر پوشش برفی در حوضه آبریز سد سفیدرود بوده است .

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای گیلان با توجه به پیش بینی شرایط موجود قبل از شروع فصل کشاورزی، اقدام به برنامه ریزی دقیق جهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح نوبت بندی آب کشاورزی در گیلان ضروری است

اجرای طرح نوبت بندی آب کشاورزی در گیلان ضروری است